Monday, September 7, 2009

jom berhari minggu..

Monday, September 7, 2009
aLhamdulillah kerana selesai pun 2 acara penting minggu ni iaitu first skali acara berbuka puasa bersama menteri besar pahang bersama warga UMp pada hari sabtu dan kedua majlis berbuka puasa ahli persatuan seni silat cekak Malaysia(PSSCM) UMp pada hari Ahad.Kedua-dua acara acara yg diadakan berturutan ni telah melibatkan aku secara x langsung utk membantu serba sedikit dalam menjayakan program yg julung kalinya diadakn setelah aku dh pn msk thn ke-2 kt sini.

Utk majlis berbuka puasa bersama MB Pahang iaitu DS Adnan Yakub(kalau2 ade yg x kenal blh search jer kt google gambar die), geng2 suksis bersama pelajar briged siswa first year tlh dikerah utk melibatkan diri sblm majlis bermula sehinggalah tamat program.Antara tugas2 kitorang termasuk aktiviti melapah daging2 lembu,kerja2 dapur potong memotong,arrange meja utk VIP dan sehinggalah majlis bermula iaitu melayan VIP dan menjaga makanan supaya sentiasa cukup utk warga2 UMp yg dtg.Majlis bermula seawal 6 ptg smpai la pkl 10 mlm(sambung slps sembahyang terwaikh) diikuti dgn moreh.

membuat origami napkin


rewang...


kempen..kempen..

Utk majlis berbuka puasa ahli2 PSSCM bersama YDP PSSCM Cawangan Pahang, En. Yusoff Bin Hussain, dan beberapa AJK Cawangan serta Tenaga Pengajar telah diadakan pada hari ahad di dewan banquet UMp.Persiapan awl terus dilakukan sejurus majlis berbuka puasa bersama MB Pahang tamat bermula pkl 11 mlm utk mengemas dewan banquet sprt menyusun meja2,persiapan tayangan n sebaginye.Pkl 3 pagi setelah siap barulah beransur pulang.Pkl 10 pagi esk( lebih kurang 3 jam jer aku tidur lps smyg subuh) kitorang kembali semula ke dewan banquet tu utk majlis rehearsal n masak memasak.Aku membantu membakar 80 ekor ikan utk tetamu2 yg hadir.Tercabar jgk iman aku dgn aroma ikan2 bakar ni..sabar2..

kecik nye tmpt bakar ikan..adoii

Mjlis yg sepatutnye brmula pkl 6 ptg bermula agk lewat iaitu 6.50 ptg utk mnunggu ketibaan vip2 mnyebabkan majlis berextend ke pkl 10 mlm.Aku plk ditugaskn mmbantu ajk mknn utk mengagihkan mknn2 kpd tetamu2 yg dtg.

zoom in

Slps selesai gambar mengambar n siap2 mngemas semua berangkat kaki balik.
Aku dgn keletihan balik2 jer trs jer tidur n dgn asyiknye menidurkan diri bangun2 dh pn pkl 11.30 pagi n test fluid plk pukul 3 ptg ni..aku x study ape2 lagiiiii!!ayak!!!!



P/S : 1-aku tidur awal sebab pening kepala x cukup tidur
2-aku bgn tidur pun pening kepala lagi sebab terlebih tidur plk...hahaahaa

0 bantahan: