Wednesday, November 4, 2009

XPDC BuKIT sULai...

Wednesday, November 4, 2009
Ekspedisi mendaki bukit Sulai ni telah disertai seramai 5 org jer peserta setelah melaui beberapa saringan bebas iaitu din labuan@mastermind, aku, wan, senyap dan chep. Kali ni kitorang berbasikal utk menuju ke puncak bukit 2 berbanding ekspedisi2 yg pernah aku join iaitu hanya berjalan kaki., dan semestinya ekspedisi kali ni agk mencabar kerana kemahiran mengawal kelajuan basikal utk menangani curun2 bukit yg kecerunannya adalah lebih drpd 45 degree...
Ekspedisi kali ni jgk tidak tertakluk dibawah mana2 kelab mahupun penaja dan hanya dirancang semalam time tgh borak2 kt cafe.!!.haa
Lagipun bukit 2 terletak kt belakang UMp ni..so xde la jauh sgt..

Ikuti corotan peristiwa..Check it Out :

kitorang bertolak seawal 8 pagi dan sampai kt puncak bukit 2 lebih kurang pukul 10 pagi..


sampai jgk aku kt puncak..yes2



punya la penat..sampai2 atas terus baring si senyap nih



riak kepuasan tergambar di muke chep sewaktu sampai kt atas tuh..



wan berlatar belakang gaung kt belakang..muke cuak 2..haha



aku n mastermind projek..



kami penakluk...!!



atas tu terletaknye pencawang telekom..its in your hand..eh 2 celcom nye trade mark..salah2 haha..



awan pn dh gelap dh time ni..ari nk ujan!!


Kitorang balik dlm keadaan hujan lebat dan aku rasa time balik la paling mencabar dgn hujan lebat++jalan licin++kecerunan bukit yg anggaran aku 60 degree++dikelilingi gaung++speed basikal yg memang maksimum la time nk turun bukit 2..kalau brek pn memang konpem x makan la..silap2 boleh tersungkur ade.. pasrah jer la time 2..haha



akhirnya kitorang selamat gak turun dgn jayanya..nampak tak pencawang kt belakang 2?? tu la tempat kitorang port tadi..tempat paling atas sekali kt atas bukit 2..


P/S: 1-org time study week pegi study..aku pegi panjat bukit..selamber..hahaa
2-thanks tu din labuan kerana memberi kitorang satu pengalaman yg memang bEshh..pasni nk naik gunung mane pulak ??

0 bantahan: